the big trip - Reisverslag uit Perth, Australië van julia polman - WaarBenJij.nu the big trip - Reisverslag uit Perth, Australië van julia polman - WaarBenJij.nu

the big trip

Door: julia

Blijf op de hoogte en volg julia

16 Januari 2007 | Australië, Perth

hallo allemaal
zoals jullie kunnen zien ben ik op de plaats van bestemming aangekomen :D de reis was supper en heb veel leuke dingen gezien en gedaan :). Onderweg zijn we gestopt in sheringa een plaatsje met 12 inwoners die ook allemaal kilometers ver uit elkaar wonen een soort spookstadje dus in de middle of nowhere.Het enige wat er eigenlijk is is een Roadhouse langs de flinders highway.Dus we stopten om er iets te drinken want ik was een beetje moe want ik had die dag ong. 600 km gereden. het roadhouse was een gezellige plek er zaten wat mensen buiten aan het bier en ze nodigde ons uit om er bij te blijven zitten. Dus die avond zijn we daar gebleven.Philippe ging nog mee jagen en die heeft kangeroes en wombat's dood geschoten ( een stuk of 14 !!! ) Sheringa was een supper mooi plekje maar ook met veel gekken de boeren daar begonnen al om 11 uur aan een doos met bier en dat ging in een hoog tempo de hele dag door. We boden aan om daar te werken en dat gebeurde ook. Helaas was het geval dat mark ( de eigenaar ) nog al concervatief was en mij dus liet werken en philippe mee nam quart rijden etc. dus dat was wel even jammer. Pete en Claudia ( een stel da daar op huwelijksreis was ...erg leuke mensen ) namen ons wel mee naar vrienden van hun en ook mee vissen. We zijn gaan haai-vissen en we hebben 2 gevangen! Ik had de killer van steve erwin aan de haak maar die was te sterk dus de lijn brak maar het was een supper grote stekelrog!
na een week zijn we daar weer vertrokken we kregen 200 dollar van onze rekening van 300 dollar dus ik heb een week gratis geleefd. Philippe moest nog 100 dollar betalen ( BIERGELD :P )
De rest van de reis was ook supper eyers highway was echt heel mooi , omdat het niets was compleet in de outback met zee aan de linkerkant , gras tot zo ver je kan kijken aan de andere kant en dode kangaroes naast je auto elke 10 meter.
we hebben ong. 5000 km gereden als het niet meer is!want we hebben ook nog wat 2dagen trips gedaan ( grampions en flinders highway, en kalgoorlie )
maar alles wat zeker de moeite waard!Nu moet ik alleen nog werk gaan zoeken hier!
niet dat ik daar zin in heb ofzo maar het moet er toch een keer van komen :D Ik weet nog niet wat ik precies ga doen ... ik heb echt geen idee in ieder geval niet meer in een roadhouse dat was een leuke ervaring maar een week was lang genoeg :D
en the middle of nowhere stond me ook niet echt aan ik vind die aboriginals maar niets!!we hebben een paar keer echt gehad dat we de auto op slot deden als we een dorp in reden en niet de auto uit durfden want die idiote drugsverslaafden zijn echt dood eng!Ik snap echt heel goed dat de ozzies het niet echt hebben of abo's ze stelen alles wat los en vast zit en het zijn allemaal alcoholisten,drugsverslaafden en gekken!!en zo agressief als beesten ik heb ze nu al een paar keer zien vechten ( dat is nou een maal wat ze doen ofzo) en dat is niet niks!
verder heb ik nog niets te melden de foto's komen later als ik daar zin in heb :P k ben momenteel nog te lui haha
have fun in de kou! het is hier 40 graden ( in de outback in de auto zonder airco ong 50 , toen wou ik dat het vroor)
doei doei groetjes
julia

  • 16 Januari 2007 - 09:40

    Rob:

    Klinkt weer goed. En wij gaan naar een dierentuin om kangaroes te bekijken...:)Vlees is lekker dus ben benieuwd of iedreen daar een zelfde biefstuk ook eet van die dieren? Succes met zoeken naar een job. Gaat je zeker lukken en kun je lekker wat geld terugsturen naar Annen...:)

    Enjoy maid,

    Rob, Jeanine en kids

  • 16 Januari 2007 - 12:46

    Bart:

    Hey klinkt allemaal weer erg mooi.. Ik ben ook van plan om naar Australie te gaan naar mijn opleiding duurt nog een jaartje of zo maar ja.. K wee nu wel zeker dat ik heen wil..

    Nog veel plezier,

    Groetjes Bart

  • 16 Januari 2007 - 14:20

    Marijn:

    Haa Juul,

    Jij ook nog de beste wensen ;) Mag dat nog op 16 januari? Geeft niet ;) Klinkt leuk die reis die je hebt gemaakt, behoorlijk wat kilometertjes afgelegd! Heb je die killervis van Steve Erwin wel ff pijn gedaan? Kan ie natuurlijk niet mee wegkomen he ;) Ik moet zeggen ik ben wel een beetje jaloers op jouw weertje daar, maar ik mag niet klagen. Ik heb laatst ook nog over de 20 graden gehad, en nu begint het pas wat kouder te worden. Maar geen regen dat is al heel wat in vergelijking met ons landje.
    Schiet wel een beetje op met die foto's..niet zo lui zijn!!

    Have fun,

    Liefs

  • 16 Januari 2007 - 18:50

    Jan En Marijke:

    Ongelooflijk wat een afstanden leggen jullie af! Veel succes met het zoeken van een baantje, we hopen dat je vooral iets gezelligs kunt vinden,zodat je het nuttige met het aangename kunt combineren. Het ga je goed!!

  • 17 Januari 2007 - 12:07

    Ingrid :

    Eey meis
    klinkt allemaal echt super :D en et weer ook man. Ben je al lkkr poepie bruin? Et is hier ook nog nie zo super koud we hebben ook nog geen vlokje sneeuw gezien, want de temp. ligt hier steeds rond 10 graden best raar gehgehg zo in jan.
    Ik ben echt benieuwd naar je nieuwe foto's :D. Ze zijn vast super :D
    Ik had je ook een smsje met nieuwjaar gestuurd :D weet nie of ie is aangekomen, dus toch nog ff voor de zekerheid nog een keer gelukkig nieuwjaar:D.
    Verder gaat alles hier goed, school kan wel beter maar komt goed;) en met wesley en mij gaat et ook goed:D hij is echt een sgat:D 3 feb. alweer drie maandjes gaat snel :P.
    nou meis nog heeel veel plezier:D
    liefs ingrid

  • 18 Januari 2007 - 09:10

    Liberte:

    Hey lieverd!
    wat een verhaal zeg jemig!
    echt super veel gedaan in die korte tijd zeg!
    Jammer dat die gast zo con...dinges was :P en jou even liet werken. maar wel beter dat er werk was :D
    Nou en de steve moordenaar gevangen :D jammer dattie wegkwam...nu issie nogsteeds voortvluchtig :P
    Spreek je snel!
    Hier valt per dag 15 tot 25 mm water dus, geniet van het warme weer :) (al is 50 graden inderdaad een beetje teveel van het goede)
    Luf You!
    Dikke Kus

  • 18 Januari 2007 - 19:18

    Marit:

    Hey Juultjeee
    Leuke site joh en mooie foto's! Volgens mij vermaak je je prima daar ;-) Ben nog steeds jaloers en helemaal nu het hier zo stormt. Ben je ook nog wezen wwoof-en? Ik zal eens het adres opzoeken van mensen waar ik n x ben geweest, misschien nog iets voor jou.
    Fraser island en the whitsundays zijn ook echte aanrader en Melbourne :-D
    Heeeel veeeel plezier groetjes Marit

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Mijn eerste reis

Best valentines ever!

Recente Reisverslagen:

29 September 2009

hoi

04 Maart 2008

Hallo allemaal

22 Februari 2008

:)

28 Januari 2008

En ik ben weer weg

22 Oktober 2007

En weer terug
julia

Actief sinds 06 Sept. 2006
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 26736

Voorgaande reizen:

13 Februari 2008 - 14 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: