werk ;'( - Reisverslag uit Sydney, Australië van julia polman - WaarBenJij.nu werk ;'( - Reisverslag uit Sydney, Australië van julia polman - WaarBenJij.nu

werk ;'(

Door: julia

Blijf op de hoogte en volg julia

22 Januari 2007 | Australië, Sydney

whaaa de tijd is nu eindelijk aangebroken dat ik dus echt moet werken....
mijn werk is in jurien bay een klein dorpje aan de westkust met 1.5 duizend inwoners waarvan de helft ook nog is 6 maand per jaar weg is.Iedereen is hier crayfisher of werkt in jurienbay hotel , waar ik ook werk.
joke en ik hebben een hotelkamer ( appartementje) met een zwembad, een tv, een koelkast en een chille badkamer.

Het werk is eigenlijk alleen maar achter de bar werken en dronken lokals of deckies ( jonge jongens die op een crayfishboot werken) bier geven. best interesant om met sommige mensen te praten en je leert iedereen snel kennen.
onze collega's zijn ook wel aardig ( 1 is een trut maar buiten werktijd best aardig)
we gaan volgende week wel ong. 40 uur per week maken maar deze week was nog rustig.
ze betalen ons voor 35 uur omdat ze ook onderdak en eten betalen. En het eten is zeer goed restaurant voer dus das prettig.

verder is hier in de omgeving niets te zien. Er staan hier ergens stenen recht in de grond en er is een mooi strand. Gister zijn joke en ik wezen snorkelen met 3 jongens die hier vandaan kwamen. Was erg leuk we hebben nog een stekelrog gezien en veel leuke visjes. Maar ik ben toch niet echt gerust in de zee hier er zijn toch te veel mensen die worden opgegeten of gebeten door haaien.
Waar wij zijn wezen snorkelen was nog een paar jaar geleden iemand doodgebeten door een grote witte haai gelukkig vertelden ze dat pas achteraf anders was is nooit het water ingegaan.

Ook is hier nergens internet je moet ervoor naar een communicatie centrum die maar zelden open is dus das wel jammer.
telefoon werkt uiteraard ook voor geen meter hier ( waar in australie wel :s) maar het weer is wel lekker hier, rond 1 uur komt de wind opzetten en is het niet meer zo belachelijk warm.

uuuh dat was het wel denk ik eigenlijk de foto's komen binnenkort misschien morgen als het com.centrum open is dan neem ik er de tijd voor.

We krijgen vanavond ook visite van philippe die langs komt vanuit perth we lagen op de route dus dat is gezellig. Ik denk dat ik ook nog een paar foto's van hem krijg waar ik op sta dus dan kan ik meer op de site zetten...ik loop echt al weer een paar week achter ...sorry.

iedereen veel sterkte met de stormen enzo en wees voorzichtig ( het was hier op het nieuws , en shouf shouf habibi was hier ook op tv van8 in het NL's,engels ondertiteld supper cool :) haha )

dikke kus Julia

  • 22 Januari 2007 - 08:14

    Rob:

    Waar wij zijn wezen snorkelen was nog een paar jaar geleden iemand doodgebeten door een grote witte haai gelukkig vertelden ze dat pas achteraf anders was is nooit het water ingegaan......

    Ben blij dat deze dode persoon het pas achteraf hoorde...:)Klinkt weer geweldig allemaal!Eindelijk werk, dus nu eindelijk ook geld echt terug sturen naar Nederland!Geniet en doe voorzichtig. Komt er een haai op de af zag ik net gisteren op Discovery, kun je dat beest gewoon een klap tussen de ogen geven of op de kiewen en zwemmen ze ( in eerste instntie ) weer weg...In tweede instantie.......

    Geniet en doe voorzichtig!

  • 22 Januari 2007 - 13:11

    Liberte:

    HAHAAAA echt te gek dat die film op tv was hahahaha SHOUF SHOUF! lol :lol:
    Klinkt wel als een tof baantje hey :D een julia ding :P
    Wel veel werkuren! maar goed lekker verdienen :D
    Jammer dat de omgeving saai is, maar goed snorkelen is ook super tof :D
    En nu uitkijken he :D voor haaien :D ik wil wel dat je heelhuids terug komt!
    Ik ga trouwens met rob mee! Goeie tip wij hebben dat ook gezien juul weetjenog :D :P
    MAar goed je weet maar nooit :) straks slaan ze terug :P
    Nou ik kanniet w8ten op de brief! ik heb net mn adres gemailt (Wel fout dat je hem niet meer weet :P :lol: Geintje hoor meis)
    Spreek je snel!!
    KuskuskusLufyou

  • 22 Januari 2007 - 13:11

    Liberte:

    En foto's he! SNEL!! :P ;)

  • 22 Januari 2007 - 17:41

    Jan En Marijke:

    Hoi Julia, fijn voor je dat je werk hebt gevonden en het klinkt ook goede huisvesting te zijn, het lijkt ons wel prettig dat je niet nog eens, na zoveel werken, ook nog voor je eigen eten moet zorgen! Leuk verhaal weer, pas goed op jezelf en geniet vooral! Groetjes van ons allemaal en ook van Oma en Opa.

  • 23 Januari 2007 - 10:55

    Gabrielle:

    Terwijl het bij jou te warm is en de wind voor verkoeling zorgt, hebben wij hier de eerste sneeuwvlokken en heeft het afgelopen nacht gevroren.
    De haaien blijven hier dus wel weg!Een griezelig idee dat ze daar zwemmen en ook mensen aanvallen.
    Wij hier genieten van je verhalen en foto's. Fijn dat er weer een bron van inkomsten gevonden is, zelfs in zo'n klein dorp.Doe voorzichtig en ga anders lekker zwemmen in een zwembad??? Heel veel groeten uit Heiloo.

  • 23 Januari 2007 - 12:18

    Je Vader:

    he internet is cool. Hoe communiceren die mensen daar met familie. Ik bheb het echt met hen te doen.

    Rustig zwemmen hoor

  • 23 Januari 2007 - 14:16

    Marijn :

    Haa Juultje!!

    Harde werker! Klinkt allemaal helemaal prima, best goed werk ook. Je hebt niks te klagen! Maar misschien een leuk idee om met haaien te zwemmen, op tv, levert een hoop geld op. Lijkt me ook wel iets voor jou ;) Ben blij dat je het naar je zin hebt met al die dronken crayvissers..lijkt me ook wel gezellig :D
    Hier ligt inmiddels sneeuw..dus zwemmen zit er voor mij niet echt in. Maar schaatsen vind ik ook leuk ;)

    Spreek u

    Liefs

  • 24 Januari 2007 - 20:32

    Liberte:

    Echt moooooooie foto's :):D:):D:):D:):D wel veel bordjes :lol::lol::lol:

    Hier geen sneeuw....dus marijn JALOERS!!!

    Maar wel koud!!

    Kuskus

  • 26 Januari 2007 - 14:29

    Oma Ria:

    Hallo lieve Julia!

    Ik ben weer eens bij Gabriel, en kan alles zien en lezen wat jij gestuurd hebt. Ik ben echt jaloers als ik al die leuke foto's van jou zie! Je baantje in het hotel lijkt mij echt cool. Een kamer, lekker eten en nog geld toe.
    Maar wees voorzichtig met al die gekke dronkaards, want een dronke man weet vaak niet wat hij doet.

    Wij hebben het een paar dagen erg koud gehad hier, maar volgens de berichten is dat alweer over. Morgen ga ik door naar Rob&Jeanine, want Jeanine is dan jarig. Vandaag is het Robert in Heiloo.

    Lieve Julia nog heel veel plezier, geniet nog van de tijd die je in Austrialië door brengt!

    Dikke kus,
    Oma en van Martine

  • 28 Januari 2007 - 13:13

    Familie Wijk En Beek:

    Even een berichtje op de verjaardag van Jeanine! Groeten van haar ouders en broer en Oma en kids hier ( inklusief Jeanine..:))> ga even bij haar familie langs in The Middle of Nowhere". Om de hoek links af en dan rechtdoor voor ongeveer 375 km. Geniet en have fun van ons allemaal

  • 29 Januari 2007 - 11:58

    Ingrid :

    eeey meiss,

    wat gaaf die foto's man :D
    ziet er echt allemaal mooi uit :)

    veel plezier nog meid

    dikke kus ingrid


  • 31 Januari 2007 - 14:35

    Marijn :

    Moooooie foto's!! Leuk die borden langs de kant van de weg, haha! Ja lief, ik heb sneeuw..maar ik ben dan weer jaloers op de zon van Julia...is ook nooit goed. Komt wel weer. Meer foto's juul! (A) Liefs

  • 01 Februari 2007 - 05:44

    Julia:

    marijntjeee ik ben fucking bruin!!! whahaha

  • 01 Februari 2007 - 10:41

    Leyuan:

    oii, hoe is alles daaro in australie? hou je et nog wel een btje vol :p kd8 kheb alweer te lang nix meer vn me laten horen, en tis weer hoog tijd :P
    veel plezier nog daar!!
    kusz (K)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Best valentines ever!

Recente Reisverslagen:

29 September 2009

hoi

04 Maart 2008

Hallo allemaal

22 Februari 2008

:)

28 Januari 2008

En ik ben weer weg

22 Oktober 2007

En weer terug
julia

Actief sinds 06 Sept. 2006
Verslag gelezen: 72
Totaal aantal bezoekers 26734

Voorgaande reizen:

13 Februari 2008 - 14 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: