trug noar huus - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van julia polman - WaarBenJij.nu trug noar huus - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van julia polman - WaarBenJij.nu

trug noar huus

Door: julia

Blijf op de hoogte en volg julia

12 Augustus 2007 | Thailand, Bangkok

moi
bin nu in thailand mot toch weer plat proatn in drethe land :P niet dan

neej geen grappen hele seriuse zaak ik moet toch de waarheid in de ogen zien...ik ga weer naar huis IN 3 DAGEN whaaaaaa :(
maargoed genoeg gejammer en gezeik

ik ben nu met moeders in Thailand en t is echt wel gaaf.
Kon mijn muttie niet vinden toen ik in bangkok lande op 1 aug. was wel ff stressen want we hadden allebij geen telefoon die werkte haha maar na een uurtje op en neer lopen zag ik mijn moeder toch door de aankomsthal dwalen was wel erg leuk om dr weer te zien.

toen 2 dagjes in bangkok rond gewandeld. Een leuke stad maar wel erg veel polution dus lastig ademhalen :P
zijn nog naar een mooi tempelcomplex geweest waar mijn moeder haar toekomst heeft laten lezen. ze word 88 als ze niet meer drinkt en 81 als ze blijft drinken.was echt heel gaaf het was een oud mannetje die echt heel veel over mijn moeder wist te vertellen ook in detail was erg leuk en byzonder.

toen vanuit bangkok 15 uur in de trein naar ciang mai. daar een dagje rondgewandeld en toen het regenwoud in !

we hadden in bankok een tracking van 3 dagen in de bergen van thailand geregeld .de eerste dag was het zwaarst 3.5 uur stijl omhoog om naar een hilltribe te komen boven op een berg. Maar het was zeker de moeite waard.( zie foto's later als ik zin heb :P )
daar de eerste nacht geslapen.
de 2e nacht onder een waterfal was ook heel mooi (foto)
en de 3e dag op een olifant gereden!!
helaas was de klei allemaal nat en glibberig. En als een paard begint te glijden is dat al best onprettig maar stel je voor....EEN WEGGLEIDENDE OLIFANT!!best griezilig want ze zijn best wel hoog!gelukkig ging alles goed :P
de dag daarna zijn we nog op een 1 day tour geweest naar een orchideen kwekerij, een witte buddah, een grot en helaas... naar the long-neck-people.

Long-neck-people zijn de mensen met die koperen ringen om hun nek die hun schouders naar beneden drukken met het gewicht van de ringen ( 5kg in tot. ). zodat het lijkt alsof ze een lange nek hebben.
HET WAS VERSCHRIKKELIJK!!ik voelde me zo verdrietig dat ik begon te huilen en weg ben gelopen van de tour.
ik vond het heel erg dat mensen betaalden om verminkte mensen te zien het is verschrikkelijk. Ook had onze gids van de 3 day tour verteld dat deze mensen een eigenaar hebben!!!
Het geld wat je betaald om hun te zien gaat recht streeks naar hun eigenaar.
Hij geeft de long neck vrouwen alleen maar eten ( hetzelfde 7 dagen in de week) en de vrouwen mogen het terein niet verlaten. ze hebben al 8 jaar niets anders gezien dan hun eigen dorpje en honderden touristen per dag waar zij geen cent van zien. Ze hebben helemaal geen privacy het is echt net alsof je een dierentuin in loopt maar dan met echte mensen.VERSCHRIKKELIJK!

toen met de bus naar sukothai gegaan een 8 uur durende reis was best saai.
in sukothai zijn we naar een oud tempelcomplex geweest vban 500 jaar oud.
heel mooi met verschrikkelijk mooie pagode's en buddah's
de thai buddah is ook de mooiste buddah vind ik , echt heel rustig en geweldige uitstraling . Heel anders dan The happy fat buddah.

vanuit sukothai weer terug naar bangkok gevlogen. helaas was het de verjaardag van de koningin dus alles is gesloten voor 2 dagen. beetje heel saai maar goed niet aan gedacht. vandaag maar weer naar een reisbureau om nog een dag tocht te regelen voor de 14e onze laatste dag in thailand.
verder niets te melden eigenlijk

zie jullie snel!

kus julia

  • 12 Augustus 2007 - 12:22

    Marijn:

    Eey Juul!!

    Nog drie daagjes! Ik zit al weer in Hollanda. Apart maar wel lekker en gelukkig mooi weertje erbij. Goed idee van die vakantie maar ik pas, ik ben staks weer aan het werk en ga ff alles regelen voor volgend jaar enzo. Gewoon ff bijkomen thuis :)

    Ik zie je snel!

  • 14 Augustus 2007 - 19:48

    Liberte:

    Heeey Meid!
    Beetje minder inderdaad van die vrouwen..
    wat een ziek gedoe eigenlijk!
    zou echt verboden moeten worden!
    Ik heb je mailtjes gehad en je ook wat terug gestuurd maar ik denk niet dat je die nog gelezen hebt!
    Morgen kom je gewoon thuis!
    Echt super!
    Ik sta je op te wachten!!!
    Hele heele Dikke kus
    Liberte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Best valentines ever!

Recente Reisverslagen:

29 September 2009

hoi

04 Maart 2008

Hallo allemaal

22 Februari 2008

:)

28 Januari 2008

En ik ben weer weg

22 Oktober 2007

En weer terug
julia

Actief sinds 06 Sept. 2006
Verslag gelezen: 78
Totaal aantal bezoekers 26739

Voorgaande reizen:

13 Februari 2008 - 14 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: